dpf

Trochę o filtrach DPF/FAP

Filtr cząstek stałych (DPF, FAP) to urządzenie służące do zatrzymywania i neutralizowania cząstek sadzy. Jest to nieskomplikowane układ, składający się z ceramicznej struktury i metalowej obudowy, wizualnie przypominającej tłumik środkowy. Filtr cząstek stałych DPF, podobnie jak katalizator, ma budowę plastra miodu, z tą różnicą że średnica jego kanalików jest większa, a ich ścianki są porowate. Wprowadzenie FAP/DPF pozwoliło ograniczyć emisję czarnego dymu, typowego dla starszych pojazdów z silnikami Diesla. Duża ilość cząstek stałych powstałych przy spalaniu paliwa w silnikach diesla powoduje, że silnik nie spełnia rygorystycznej normy emisji spalin EURO 5. Silniki diesla bez filtra cząstek stałych osiągają jedynie normę EURO 4.

Wygląd filtra przed i po regeneracji
Wygląd filtra przed i po regeneracji

GWARANCJA

Gwarancja 12 miesięcy na regenerację filtra DPF/FAP, Katalizatora SCR bez limitu kilometrów. Do każdego wyczyszczonego filtra dołączony jest protokół z wydrukiem z urządzenia FH2 zawierający przeciwciśnienie przed oraz po czyszczeniu. Jedynym warunkiem przyjęcia filtra do czyszczenia jest brak uszkodzeń mechanicznych lub chemicznym spowodowanych nieprofesjonalnym czyszczeniem (dotyczy wkładu filtrującego). W razie braku możliwości skutecznego oczyszczenia filtra nie pobieramy żadnych opłat za usługę. Gwarancja nie ma zastosowania jeżeli po regeneracji bezpośrednią przyczyną szybkiego ponownego zapchania filtra jest nieprawidłowo działający silnik (układ wtryskowy, turbosprężarka, zawór EGR)

Procedura Regeneracji metodą Hydrodynamiczną z wykorzystaniem szwajcarskiej maszyny FFSolution 2.

dpf-szafa

Zdemontowany z pojazdu filtr poddawany jest procesowi czyszczenia, w którym wykorzystywane są specjalne środki oraz strumień wody o odpowiedniej temperaturze i ciśnieniu. Filtry przed regeneracją są każdorazowo sprawdzane przed i po cyklu czyszczenia, co umożliwia kontrolę sprawności filtra w trakcje regeneracji.

Dzięki innowacyjnej i ekologicznej technologii, możemy przywrócić 98.5% sprawności Filtra w sposób naturalny ,bez użycia agresywnej chemii. Usuwane są dzięki temu wszystkie cząstki PM10, nagary, osady z oleju, sadze, popioły oraz w przypadku filtrów FAP, cząstki ceru. Nasza wiedza, doświadczenie oraz najnowocześniejsze na rynku urządzenie dają możliwość zregenerowania wszystkich filtrów FAP, DPF, katalizatorów SCR i DOC do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusów, maszyn rolniczych i budowlanych. Stosowana metoda jest w pełni zgodna z prawem i nie narusza fabrycznej specyfikacji pojazdu.
Każdy filtr po regeneracji zostaje wysuszony powietrzem o wysokiej temperaturze
Wydruk parametrów ciśnienia wstecznego oraz przepływu powietrza przed i po regeneracji,.
Nie rozcinamy i nie spawamy filtrów.